lørdag 24. september 2016

Om hjemlandet mitt

Jeg kommer fra en liten by i Eritrea som heter Segenitig.
Segenitig er en liten by Sørlandet i Eritrea. Byen ligger på veien mellom Asmera og Senafe. Jeg bodde sammen med familien min i Eritrea. Språket vi snakker i Eritrea heter tigrinja, men vi foster også litt Etiopisk språk. Det er ikke så mye forskjell fra tigrinja.
Eritrea har cirka 6,1 millioner innbyggere. Det er svert varierende landskap. Det er fjell, ørken, men også jordbrukslandskap. Den største byen i Eritrea heter Asmera by. Eritreas evige president heter Esaias Afewerki. Han er født 2 februar 1946. Nasjonal dagen i Eritrea er 24 mai. Eritrea grenser til Sudan, Ethiopia og Djibouti.




Bilderesultat for eritrea

Jeg liket å spile fotball i Eritrea, og jeg likte å bo sammen med
foreldre min. Jeg hadde ikke jobb i Eritrea, men faren min jobbet
på bondegård. Jeg likte slik som faren min å jobbe på bondegård i Eritrea. Fordi vi hadde mange dyr på gården.
I Eritrea jobber nesten alle mennesker med jord brok og på bondegårder. 




  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar